Jalasta:
Eilen lääkäri sano jotta leikkaukseen.
Eturistiside poikki,
Takaristiside poikki,
Sisäsivuside osittain revennyt
Jalan luut iskeytyneet yhteen ja niissä painaumia.

Polvi ei pysy kunnolla edes tuen kanssa paikoillaan ja ilman tukea saattaisi vääntyä ihan mihin suuntaan tahansa, ja vaikka oli tukikin niin väänty jonkin matkaa päinvastaiseen suuntaan kuin polvi normaalisti. No Lääkäri siis puhu leikkauksesta. (ja vihjaili vielä jostain vihreästä linjasta.)
Se oli siis eilen.

Tänään se sama lääkäri soitti ja sano ettei leikkaus olekaan välttämätön???
Oli kuulemma puhunut seniorilääkärin kanssa asiasta. Kokeillaan kuulemma nyt 4 viikkoa tällä saranaortoosilla. En tajua, en ymmärrä. Tai Jos puhutaan totta:
Tapasin eilen torilla Naisen joka alkoi juttelemaan tästä mun polvesta.
Oli itsellään mennyt vuosi sitten pelkkä eturistiside poikki ja hänellä oli joku laaja omaehtoinen terveysvakuutus. Jalka oli leikattu samantien.
Toki saihan yksityinen sairaala siitä rahaa vakuutukselta.
No mun tapauksessa asia menee päinvastoin mä kulutan sairaalan rahaa.
Ja olen 37 ja 2 vuotta sairaslomalla ollut vaikea-asteisen psykoottistasoisen masennuksen vuoksi, enkä ole aktiivi tai ammatti-urheilija.
Eli yhteiskunta ei hyödy minun polvesta.

Minun oikean jalan polvi on siis hyödytön yhteiskunnalle.
Ei se jalka kuulemma siitä irtoakkaan vaikka taittuisikin aina silloin tällöin mihin asentoon vaan, eli että mukana roikkuu.

Joopa joo.
Mieltä sentään edes jotenkin hoitavat. Etten tappaisi itseäni ja loisi yhteiskunnasta vaikutelmaa että se ei huolehdi meistä heikoista.
Lääkkeeni maksavat tällä hetkellä kuussa n. 200 euroa josta minun osuus on: 3x3 euroa: 9 euroa kuussa.
Sairaalanhoitovuorokausi todellinen hinta: 300-500 euroa päivässä riippuen osastosta. Yhteiskunta siunailee lääkkeiden hintoja mutta pakkotilanteessa niillä ei ole muita keinoja hoitaa sairaita. Muut hoidot on paljon kalliimpia (terapia, yms.)

No samapa tuo, en jaksa, paskaa tyynni, vaikka toki paljon paremmin asiat ovat kuin esim. kiinassa mutta mun jalkaa särkee ja sattuu riippumatta siitä mitä kinkit tekee. Ja masennus vaivaa riippumatta tanskalaisten muhammed kuvista.

Hö,... joo-o juu-u,...

Näkyilllään.

Rakastan. (Silti)